Je 1.5.2009, o nejakych 10 dní by mi mal konečne doraziť ladený výfuk spolu so saním, ktorý by mi mal trošku pomôcť zvýšiť výkon. Nabehaných mám už približne 750 km a po dnešnom výjazde motor riadne povolil, teraz ide riadne tak ako má.
7.5. Prišiel mi konečne ladený výfuk a športové sanie. Po namontovaní výfuku som však pridrel motor, asi kvôli tomu že koleno má vačší priemer ako seriové a výfuk je priepustenejší, tak som zatiaľ nechal starý, dal som znova zábehovú zmes. Uvidíme čo bude daľej
28.5.2009- Konečne som sa dostal k nejakým vačším tryskám do karburátoru, tak som chytro vymenil vyfuk a trysku z 65 myslim, na 92. Lenže to bola veľká, tak som tam dal 84.
Zo začiatku to dusilo, ale ked som dal dole vzduch. filter razom sa to rozbehlo, myslim že to je optimálna tryska len to treba ešte trochu doladiť.
27.6. Výjazd do Trebatíc na scooter Gp. Všetko bolo Ok, ale keď som zistil, akú má simson spotrebu, 4,5L na 100 Km, zdá sa mi to trochu veľa.
Cestou späť, sa mi zlomili stupačky, takže keď som si položil na ne nohy, mal som pocit že sa celá motorka rozpadne. Vo fotoalbume sú už zazvárané a nastriekané.
16.7. Takže napokon tryska je momentalne 82, ale chcel by som vyskúšať aj 80-tku nakoľko sa to "prechlastávanie" vo vysokých otáčkach nezmenilo.
14.11. Prekročil som hranicu 18 000 km simson zatiaľ facha v pohode, hlava je utesnená, elektrika je v pohode ale stále mi to nejde vytočiť na 4-ke dole kopcom. S najväčšou pravdepodobnosťou budem potrebovať karb, ktorý má vačší difúzor (aspoň 19mm) tento čo mám má 17mm. Nestíha dávať benzín do valca pri vysokých otáčkach lebo je malý priemer difúzoru.
1.4.2010- Dá sa povedať že dnes som konečne odtestoval motorku ako jazdí po zimnej pauze a dotiahol všetky detailíky. Nefungoval mi tachometer, bolo treba vymeniť bowden. Sedačka je hotová, pohodlnejšia a mierne väčšia ako bola predtým. Kolesá nahodené, prestalo mi triasť riaditká (bola zle nahodená guma,ráfik je jemne vajcovitý).Brzdy sú prehodené, vpredu sú makšie pakne tak to konečne brzdí trošku solídnejšie (pri jazde vo dvoch však stále nedostatočne). Motor aj výfuk zatiaľ držia tak ako majú, prevodový olej už neuniká, je pretesnená pravá časť a gufero na náhone otáčkomera je nové. Karburátor ostal bohužiaľ starý, nemám odkiaľ zohnať iný a nový kupovať nemienim.
Pridal som nejake aktuálne fotky simsona, budú aj so sedačkou :D
Takže, po dlhšom čase zase niečo nové. Najmä to že som vymenil fajku a všetky starosti s motorkou prestali, takže ide vytočiť aj do 9 tisíc na 4-ke išiel som 95 km/h dole kopcom, už to konečne facha tak ako má. A mám zánovnú prednú gumu od kamaráta za menej ako polovičnú cenu čo by stála nová. Vo fotoalbume 2010 som pridal nové fotky, + ešte nejake pridám zo scooter zrazu....
29.11.2010- Momentálne už vyše mesiaca nejazdím, iba krátke vzdialenosti, takže som ho už dosť dlho neprevetral poriadne. Včera som akurát rozobral pravú stranu motora, vyčistil to tam, priletoval jeden odtrhnutý káblik z cievky a poskladal naspäť... Umyl a simson ďalej odpočíva v garáži... Už je aj dosť zima na vozenie...
23.7.2012- Simson absolvoval STK a môže ďalej jazdiť, pred STK som ho samozrejme umyl a plne spojazdnil tzn. svieti všetko brzdí všetko bliká všetko :)
18.9.2012- Chcel som ísť do Zvolena, no pred domom mi spadol výfuk... Pozerám na to, závit na valci uplne v prdeli, takže musím kupovať opravnú sadu...:(
23.3.2013: Simson odstavený v pivnici, výfuk je opravený, už len počkať kým sa vyčasí a sem tam ho pôjdem prevetrať :)
3.8.2013: Simson oddychuje v garáži, samozrejme nastrojený a pripravený hneď vyraziť :D
13.2.2014: Simson oddychuje v pivnici, na jar bude opäť natočený a používaný dúfam viacej ako doteraz :)
pekne
(Lucko, 26. 9. 2012 20:00)